Regeneracja i naprawa silników spalinowych w Poznaniu

Silnik jest sercem samochodu. Bywa mocno eksploatowany, a co się z tym wiąże, czasem wymaga naprawy bądź regeneracji. By te działania przyniosły długotrwałe skutki, warto wybrać doświadczonych fachowców, którzy sprawnie zlokalizują ewentualną usterkę bądź określą, co wymaga regeneracji. Firmę MechLab tworzymy jako zespół specjalistów, chętnie pomożemy w przywróceniu auta do pełnej sprawności, oferując usługi związane z naprawą silników spalinowych w Poznaniu.

Remonty silników spalinowych w Poznaniu

Wykonywane przez nas czynności mające na celu usprawnienie pracy silników spalinowych realizowane są z precyzją sięgającą nawet do 0,005 mm. W ramach kompleksowej usługi remontowej przeprowadzamy wiele działań, które mają usprawnić i przedłużyć prawidłowe funkcjonowanie silnika. Jest to między innymi przemysłowe mycie bloków i głowic. Realizujemy także czynności związane z planowaniem bloku i kolektorów. W sytuacjach, które tego wymagają, dokonujemy wymiany tulei cylindrowych, honowania cylindra, szlifu cylindrów, a także wykonujemy ich wytaczanie i polerowanie.

W zakres czynności podejmowanych w celu remontu silnika spalinowego wchodzą także: tulejowanie i sprawdzanie szczelności płaszcza wodnego bloku, wytoczenie i wymiana tulejek wałka rozrządu, legalizacja stopki i tulejki główki korbowodu, wymiana komory wstępnej wirowej, a także wytaczanie łoży głównych. Oferujemy również usługi z zakresu szlifowania i spasowania wałka rozrządu, pasowania panewek głównych i korbowodowych, montażu układu tłokowo-korbowego, pasowania tłoka i nataczania kanałów w tłokach.

Regeneracja silników spalinowych w Poznaniu

Moment awarii silnika nie powinien być jedyną sytuacją, w której zapada decyzja o przeprowadzeniu regeneracji silnika. Kiedy pojawia się problem z odpalaniem czy dymienie, oznacza to, że silnik należy zregenerować. Oferujemy usługi z zakresu regeneracji silników spalinowych w Poznaniu, dlatego jeśli występują jakiekolwiek wątpliwości co do tego, czy pojazd działa prawidłowo, zachęcamy do skorzystania z naszej oferty.

Naprawa silników spalinowych w Poznaniu

Specjalizujemy się także w naprawie silników spalinowych. Poznań jest miastem, w którym prężnie rozwijamy swoją działalność, starając się wychodzić naprzeciw potrzebom klientów i spełniając ich wszelkie wymagania.
W MechLab-ie dzięki naszemu ponad 50-letniemu doświadczeniu na rynku samochodowym doskonale znamy potrzeby nawet najbardziej wymagających klientów. Jesteśmy zespołem specjalistów, a jedną z wartości towarzyszących naszej działalności jest z pewnością tradycja.

  W zakres usług dotyczących remontów silnika wchodzą:

MYCIE BLOKU
Świadczymy profesjonalne usługi z zakresu przemysłowego mycia bloków i głowic

PLANOWANIE BLOKU
Zaleca się szczególnie jeśli płaszczyzna bloku w miejscu przylegania uszczelki nie jest prosta lub w przypadku, gdy są wymieniane tuleje.

PLANOWANIE KOLEKTORÓW
Planowanie płaszczyzny przylegania kolektora z głowicą silnika.

TULEJOWANIE BLOKU

WYMIANA TULEI CYLINDROWYCH
Wykonujemy w przypadku, gdy tuleje cylindrowe ulegną zużyciu i w cylindrze występuje niski stopień sprężania, a nie występują tłoki nadwymiarowe. Blok roztacza się lub wciska tuleje i obrabia je pod wymiar tłoka. Operacja ta wymaga po zakończeniu przeprowadzenia planowania.

HONOWANIE CYLINDRA
Zaleca się przy wymianie pierścieni. Operacja ta polega na przeczyszczeniu gładzi bloku, w celu uzyskania odpowiedniej powierzchni, tak aby pierścienie lepiej współpracowały z tuleją.

SZLIF CYLINDRÓW
W przypadku kiedy następuje nadmierne zużycie tulei cylindrowych i tłoków powstaje zbyt duży luz montażowy między nimi. Cylinder roztacza się na nadwymiarowy wymiar naprawczy w celu uzyskania odpowiedniego spasowania między tłokiem a cylindrem. Do wykonania szlifu używa się wytaczarki pionowej oraz honownicy.

WYTACZANIE CYLINDRÓW

POLEROWANIE CYLINDRÓW

SPRAWDZENIE SZCZELNOŚCI PŁASZCZA WODNEGO BLOKU
Jest to proces, który wykonujemy w celu wykrycia pęknięć w odlewie, a polega na zanurzeniu bloku w specjalnej wannie rozgrzanej do temperatury 80stopni. (Dotyczy bloków silników samochodów osobowych).

WYTACZANIE ŁOŻY GŁÓWNYCH

Podczas regeneracji łoża bloku odtwarza się wymiar nominalny otworów poprzez obniżenie stóp łoża głównego. Następnie roztacza się lub honuje otwory. W procesie obróbki uzyskuje się odpowiedni wymiar katalogowy z zachowaniem współosiowości wszystkich otworów.

SZLIF I SPASOWANIE WAŁKA ROZRZĄDU
Usługa zalecana przy wymianie tulejek wałka rozrządu wtedy, gdy luz między tulejką a wałkiem osiągnie wymiar graniczny. Szlifuje się wałek rozrządu i roztacza tulejki pod wymiar przeszlifowanego wałka w celu uzyskania optymalnego luzu między tulejką,a łożyskowaniem wałka.

PASOWANIE PANEWEK GŁÓWNYCH I KORBOWODOWYCH
Panewki to łożyska ślizgowe, które mają za zadanie połączyć ruch tłoka z ruchem wału korbowego. Ponieważ oddziałuje na nie spora siła ulegają szybkiemu zużyciu. Ślady zużycia panewki widoczne są po jej wewnętrznej stronie. Z reguły są to zarysowania lub odbarwienia.

Pasowanie panewek, to odtwarzanie pasowań początkowych czopów wałów korbowych silników. Analizuje się wymiary rzeczywiste czopów po obróbce szlifowaniem oraz dobiera się grubości panewek wykorzystanych w trakcie naprawy. Na podstawie wymiarów rzeczywistych średnic czopów i grubości panewek szacuje się luz montażowy.

MONTAŻ UKŁADU TŁOKOWO-KORBOWEGO

PASOWANIE TŁOKA

NATACZANIE KANAŁÓW W TŁOKACH