Regeneracja i naprawa głowic w Poznaniu
DEMONTAŻ I WERYFIKACJA GŁOWICY
Przed rozpoczęciem naprawy głowica jest dokładnie sprawdzona, w którym miejscu została uszkodzona i w jakim zakresie. Na podstawie weryfikacji ustala się kosztorys w ramach koniecznej naprawy głowicy oraz wymaganych części.
MYCIE GŁOWICY
W celu usunięcia zanieczyszczeń głowica przechodzi proces kąpieli w myjce ciśnieniowej w wysokiej temperaturze i specjalnym roztworze myjącym.
Na skutek użytkowania na powierzchni głowicy tworzą się nierówności, które prowadzą do spadku wydajności.
Proces planowania polega na precyzyjnym wyrównaniu czoła płaszczyzny głowicy poprzez zeszlifowanie za pomocą frezarki, tak by powierzchnia styku głowicy i silnika była równana. Planowanie wykonuje się każdorazowo przy wymianie uszczelki pod głowicą. (Dotyczy większości typów głowic silników spalinowych).
SPRAWDZENIE SZCZELNOŚCI PŁASZCZA WODNEGO
Proces ten ma na celu sprawdzenie, czy głowica nie uległa uszkodzeniu lub pęknięciu. W przypadku niewielkich zarysowań frezuje się powierzchnię. W przypadku pęknięć należy głowicę pospawać.
SZLIF GRZYBKA ZAWOROWEGO
Szlif grzybka jest operacją dokładną i wykonanie jej wymaga precyzyjnych urządzeń. Każdorazowo przy szlifowaniu grzybka obrobieniu podlegają również końcówki zaworu. Trzonki zaworu oczyszczane są z zadziorów i brudu.
DOCIERANIE ZAWORÓW
Docieranie zaworów wykonuje się w przypadku nieszczelności między zaworem, a gniazdem zaworowym przy pomocy specjalnej pasty do docierania oraz docieraczki.
REGULACJA LUZÓW ZAWOROWYCH
Dzięki zaworom ssącym do cylindra dostaje się mieszanka paliwowo-powietrzna niezbędna do procesu spalania. Zawory wydechowe pozwalają na usuwanie powstałych spalin wprost do kolektora wydechowego.
LEGALIZACJA POPYCHACZY HYDRAULICZNYCH
Popychacze hydrauliczne są integralnym elementem zaworów. Są one dociskane przez obracające się krzywki wałków rozrządu, umożliwiając tym samym otwarcie i zamknięcie poszczególnych grzybków zaworowych.
Głównym problemem technologicznym związanym z popychaczami jest konieczność zachowania luzu zaworowego między krzywką wałka rozrządu a powierzchnią szklanki popychacza. Luz zaworowy zapobiega występowaniu nadmiernych naprężeń i zwiększa żywotność rozrządu. Zmiany w wielkości luzu działają niekorzystnie na pracę silnika, dlatego ważna jest jej regulacja. Naprawa uszkodzonych elementów sprowadza się do ich wymiany.
FREZOWANIE I SZLIFOWANIE GNIAZDA ZAWOROWEGO
DORABIANIE I WYMIANA GNIAZDA ZAWOROWEGO Z MATERIAŁEM
Zawory i gniazda zaworowe ulegają największemu zużyciu ze względu na trudne warunki pracy powodowane przez oddziaływanie ulatniających się gorących gazów oraz uderzaniu grzybka zaworowego o gniazdo. Skutkiem tego jest wybijanie się gniazd i zaworów. O wiele szybciej dochodzi jednak do wypalenia się gniazd i zaworów( np. z powodu zacierania się trzonów zaworowych w prowadnicach, w przypadku pracy silnika na nieodpowiedniej mieszance paliwowej oraz gdy występują małe luzy pomiędzy popychaczem i trzonkiem zaworu) Przy powierzchownym wypaleniu można dokonać szlifu. Przy większych wypaleniach elementy wymieniane są na nowe.
WYMIANA PROWADNIC,USZCZELNIACZY ZAWOROWYCH I SIMERINGU WAŁKA ROZRZĄDU
W przypadku zużycia elementów zachodzi konieczność wymiany ich na nowe.
NAPRAWA GWINTÓW
Naprawiamy uszkodzone, zapieczone gwinty świec zapłonowych, usuwamy urwane szpilki i śruby z głowic, czy bloku silnika.
Posiadamy szeroką gamę rozmiarów wkładek do naprawy gwintów.
WYMIANA OBSAD WTRYSKÓW
Regeneracja i naprawa uszkodzonych gniazd pompowtryskiwaczy oraz obsad wtryskiwaczy chłodzonych bezpośrednio cieczą chłodzącą.
Zapraszamy do skorzystania z naszych usług naprawy głowicy w Poznaniu!